miércoles, 18 de abril de 2012

ENTRADES ALS BLOGS DE LES COMPANYES



Hola Lucía, he estat llegint la teva entrada envers les bones pràctiques i m'ha cridat l'atenció l'acció de beure aigua.

Penso que és molt interessant que els infants tinguin certa autonomia en aquesta acció. Si que és bé que per una part els hi donem molta autonomia però per un altre lloc se la neguem al ser nosaltres qui els donem l'aigua.

A la nostra escoleta nosaltres som les que els donem els gots amb aigua i les que els plenem si en volen més. Una vegada han acabat de beure són ells qui porten el got al seu lloc i tiren l'aigua sobrant a una botella que hi ha al costat.

Envers aquesta acció em demano si podríem fer que encara fossin més autònoms, sent ells mateixos els que agafessin l'aigua si és que en volen més. Pot ser es podria posar una font com les que hi ha a les oficines que cau l'aigua poc a poc.

Però davant això em sorgeixen moltes preguntes: Es posarien l'aigua adequada o malgastarien l'aigua posant-se molta? Tirarien l'aigua pel terra o controlarien bé la font?

Possiblement la solució seria comprovar-ho! Què penses?



Hola Danae, he estat llegint les teves bones pràctiques tant del centre com de l'aula i et dono ànims per portar endavant aquest nou projecte d'elaborar un racó musical. Nosaltres tenim una aula de la llum la qual quan hi ha llum s'utilitza com sala de música i quan apaguem les llums és l'aula de la llum. Una activitat interessant per fer a l'aula (i afegir una altra tipologia d'activitat) seria elaborar material musical com per exemple les maraques. Què et pareix

Salutacions!



Hola Cira! em pareix força interessant l'entrada que has fet envers la bona pràctica del centre on vas estar. 

A la meva escoleta també es valora positivament l'autonomia dels infants i les tasques quotidianes. En aquesta, els infants no tenen la possibilitat d'assistir a classes de natació però utilitzen altres ocasions per treballar aquests objectius. 

Pel que fa a les tasques quotidianes s'intenta que aquests les realitzin amb la major autonomia possible. Per això, els infants es renten les mans i les dents tot sols, van al bany quan ho necessiten, dinen sense la necessitat que un adult estigui donant-los el dinar a la boca, recullen els plats bruts i el got ... 

Axí mateix penso que en aquesta etapa educativa i especialment en aquest cicle són molt importants els moments quotidians, les rutines... amb les quals podem desenvolupar altres objectius com per exemple l'autonomia. 

Una pregunta que m'agradaria fer-te es: s'aprofitava la multiculturalitat del centre per  aprendre d'aquesta?
Al meu blog he fet una entrada envers l'aprofitament de la multiculturalitat del centre. El segon trimestre d'aquest curs, tots els infants han realitzat el mateix projecte i ha set molt enriquidor! 



No hay comentarios:

Publicar un comentario