miércoles, 18 de abril de 2012

REFLEXIÓ ENVERS EL SEGON SEMINARI

Aquest dimarts 3 d'abril vam realitzar el segon seminari de l'assignatura. Aquest tractava envers les "bones pràctiques". 

Per començar vam definir el que és una competència professional. Entre tots vam arribar a la conclusió que una competència professional són el conjunt d'habilitats, de bona feina, d'actituds (ganes, implicació), coneixements (vinculats a les actituds), etc, que apliquem per resoldre situacions.  

Seguidament vam començar de ple amb les bones pràctiques que nosaltres haviem observat al nostre centre/aula. Algunes d'elles coincidien en la temàtica (autonomia, experimentació...) i altres eren completament diferents (protagonistes de la setmana, activitats col·laboratives...). 

Després de parlar de les nostres bones pràctiques detalladament, explicant el cas cada companya, va arribar una qüestió, una bona pràctica implica una innovació? Per intentar resoldre això vam fer un debat entre nosaltres i vam fer una taula amb les diferències de cadascuna. 

BONA PRÀCTICA
INNOVACIÓ
- Coherència amb els objectius
- Temps / ritmes
- Aprenentatges vivencials significatius
- Fonamentació + Activació +  Contextualització.
- Documentada?
- Reflexionada
- No totes les innovacions són bones.
- Depèn del centre / del punt de partida.
- És una cosa nova.
- Neix per alguna raó
- Pot ser una cosa mínima?


Amb tota aquesta informació he estat reflexionant envers aquests dos conceptes i cercant més informació per Internet per així reforçar els meus coneixements. 

Pel que fa a una bona pràctica podria dir que són determinades intervencions que es realitzen a un centre de forma contextualitzada a un grup d'alumnes. Aquestes intervencions, es desenvolupen amb una determinada metodologia; amb activitats motivadores, rellevants, i afavoridores d'habilitats cognitives;  amb uns recursos variats i creatius; i sempre tenint en compte que generin aprenentatges significatius a tot el col·lectiu. 

Envers la innovació, m'he adonat que aquesta sempre parteix d'un passat i que pretén la millora de la realitat actual per poder trobar beneficis en un futur. Una altra característica que penso que té és que sempre introdueix novetats que provoquen canvis. Aquests canvis poden ser dràstics o progressius, però en qualsevol cas, el canvi sempre millora lo canviat, és a dir, la innovació ha de servir per millorar alguna cosa.

Així mateix em venen més preguntes envers aquests dos conceptes: Es fa una avaluació a tots els centres envers els resultats de la innovació per conèixer si han set beneficiosos aquests canvis? Pot ser que es realitzin bones pràctiques sense tenir una documentació, un marc teòric establert? 

No hay comentarios:

Publicar un comentario